غریزه ی جنسی مشکل بزرگ جوانان


غریزه ی جنسی مشکل بزرگ جوانان 

جوان

بسیاری از جوانان ازاینکه زمینه یا آمادگی ازدواج را ندارند از فشار غریزه جنسی گلایه داشته وعلیرغم سعی و تلاشی که می کنند حریف این غریزه قدرتمند نمی شوند و لذا به انواع انحرافات جنسی دچار شده و اسیر شهوت می گردند . در حالی که ارزش و جایگاه واقعی انسان ودرجه دینداری و عبودیت او در چنین عرصه ای مشخص می گردد . عرصه ای که به تعبیر رسول اکرم (ص) بزرگترین جنگ که همانا جنگ با نفس است ، در آن محقق می گردد و خوشا به حال کسانی که در این آوردگاه سربلند و رو سفید بیرون بیایند. البته پیروزی در این جدال و مبارزه کار آسانی نیست . بخصوص در موقعیتی که فضای پیرامونی جوان و جامعه متاثر از تهاجم فرهنگی دشمنان و البته بی تفاوتی و غفلت برخی مسئولین فرهنگی به سمت فساد پیش رفته و شعله های سرکش گناه و معصیت هر لحظه فروزانتر می شود . جوان بیچاره هم که به دلایل مختلف اعم از مادی و معنوی هنوز امکان ازدواج برایش فراهم نشده واینجاست که باید به خدای بزرگ و ارواح پاک معصومین و اولیاء خدا پناه برد و از آنان استمداد جست .

طبیعی است که بهترین درمان آلودگی های جنسی و مدیریت آن ازدواج است که به تعبیر روایت نیمی از دین انسان را حفظ می کند و هر چه زودتر صورت گیرد بهتر است.

طبیعی است که بهترین درمان آلودگی های جنسی و مدیریت آن ازدواج است که به تعبیر روایت نیمی از دین انسان را حفظ می کند و هر چه زودتر صورت گیرد بهتر است اما تا تحقق ازدواج راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند شهوت و غریزه جنسی جوان را مقداری کنترل نموده و او را از آلودگی دور نگه دارد که به اجمال و البته با رعایت مصالح به ان اشاره می شود :

1 – تقوبت بنیه معنوی و عمق بخشیدن به اعتقادات دینی از طریق انس با قرآن ، ارتباط با محافل و مجالس دینی، تمرین مبارزه با نفس در پرتو این ارتباطات ،تفکر مستمر در باره عواقب و کیفر گناه در دنیا و آخرت و توبه از معصیت ها و گناهان گذشته که به گفته معصومین (ع) پشت شیطان را می شکند .

 

2 – ارتباط صمیمی با والدین و طرح مسائل و مشکلات با آنان درتعادل جسمی و روحی انسان نقش مهمی دارد . بدیهی است کسانی که بین آنان و خانواده دیوار بی اعتمادی و ارتباط سرد وجود دارد ، بیشتر در معرض خطر قرار دارند .

 

3 – تقویت اراده ، جوان باید با اراده ای قوی و عزمی پولادین در برابر وسوسه های شیطانی ایستادگی کند . شخصی خدمت امام صادق (ص) در باره فردی سخنی گفت و اظهار داشت : بیچاره انحراف جنسی پیدا کرده واسیر شهوت شده است . حضرت فرمود : ایا او حاضر است در برابرمردم نیز آن اعمال را انجام دهد ؟ مرد عرض کرد : نه یا رسول الله ، محال است . او در خلوت این کار را با خود می کند . امام صادق (ع) فرمود : پس معلم می شود این عمل را با اختیار خود انجام می دهد و اگر اراده کند می تواند آن را ترک نماید .

اگر جوان در موقعیتی زمانی و یا مکانی قرار دارد که ادامه حضور او منجر به تحریک جنسی او می گردد سزاوار است برای پرهیز ار آلوده شدن سریع تغییر موقعیت داده واز منطقه گناه هجرت کند.

4 – پاک سازی محیط پیرامونی ، محیط در سعادت و شقاوت انسان نقش بسزایی دارد لذا باید انسان سعی کند تا آنجا که می تواند محیط پیرامونی سالم و عاری از گناه داشته باشد . محیط خانه ، محیط محل کار ، مدرسه و.... از این قبیل است .

 

5 – امیدواری ، انسان باید همواره به فضل و رحمت خداوند امیدوار باشد . قرآن هم می فرماید شیطان سعی می کند شما را از رحمت خدا ناامید و مایوس گرداند . لذا جوان گناه کار با این استدلال که " آب که از سر گذشت چه یک وجب ، چه صد وجب " دامنه معصیت و نافرمانی را توسعه داده و خود را بیچاره می کند . در حالیکه آغوش خداوند برای گناهکاران بخصوص جوانانی که فریب شیطان را خورده اند همیشه باز است و ناامیدی از رحمت پروردگار خود گناه  کبیره و از دام های شیطانی است .

 

6 – جهت دهی انرژِی ، جوانی منبع انرژی متراکمی است که اگر این انرزی هدایت نشود به بیراهه کشیده می گردد .لذا باید آن را جهت دار نمود و از قالب جنسی و شهوتی به رویکرد های دیگر از جمله فزهنگی و علمی ، فعالیت های هنری ، برنامه های ورزشی وتفریحات سالم و مفید سوق داد.

جوان

7 – کار و تلاش ، بیکاری فساد می آورد . در روایت داریم برای دست های خود کار درست کنید والا شیطان آن را برای اهداف خود به کار می گیرد . چنانچه در روایتی دیگر می خوانیم اندیشه گناه را از ذهن خود بیرون کنید چرا که فکر گناه آدمی را به عمل به آن می کشاند .درست است امروز بازار کار آشفته است اما هر جوانی می تواند با توجه به استعداد و علایق خود کارآفرینی کرده و خود را به اشتغالات مفید مشغول نماید. پیغمبر اسلام (ص) از جوان بیکار به شدت متنفر بود و هر قت مرد بیکاری را می دید می فرمود : از چشم من افتادی ...

 

8 – تغییر موقعیت ، اگر جوان در موقعیتی زمانی و یا مکانی قرار دارد که ادامه حضور او منجر به تحریک جنسی او می گردد سزاوار است برای پرهیز ار آلوده شدن سریع تغییر موقعیت داده واز منطقه گناه هجرت کند تا دامنش به معصیت آلوده نگردد.

 

9 – رژیم غذایی مناسب، جوانان مجرد باید در انتخاب و نوع خوردن غذاها احتیاط کنند . چرا که برخی از مواد غذایی و میوه ها در تحریک جنسی انسان مؤثر هستند. از جمله موز ، پیاز ، هویج ، زعفران ، فلفل و....اگر هم چنین غذاهایی مصرف شد باید انرژی حاصل از آن سریعا در فعالیت های مجاز از قبیل ورزش تخلیه گردد.

 

10 – روزه گرفتن ، یکی از فلسفه های مهم روزه گرفتن تعدیل قوای جنسی است که بخصوص برای جوانان توصیه می شود . البته روزه باید به قصد قربت و کسب ثواب الهی گرفته گردد. لکن آثار طبی و درمانی نیز در آن نهفته است .

 

11 – کنترل نگاه ، نگاه نامشروع دروازه ورود شیطان به قلب آدمی است . بسیاری از انحرافات حاصل یک نگاه است و بس . پس چه بهتر این لحظه مدیریت صحیح شود تا یک عمر حسرت و ندامت در دنیا و رسوایی در آخرت دامن گیر انسان نشود . یادمان باشد بابت هر نگاه در روز قیامت باید حساب پس داد و پاسخگو بود . دیدن برخی فیلم ها و عکس ها ، نظر بازی و چشم چرانی در معابر و یا سایر محیط ها و... برای دنیاو آخرت دردسر ساز بوده و بیماری های روحی زیادی را به ارمغان می آورد .

 

12 – کنترل گوش ، گوش از نعمت های بزرگ الهی است که ابزاز ارتباطی انسان با دیگران است . نعمت بی بدیلی که وظفه عقلی و شرعی انسان اقتضاء می کند آن را در راستای رضایت خدای بزرگ به کار برد . در قرآن کریم به صراحت از حساب کشیدن از گوش سخن به میان آمده است . گوش سپردن به موسیقی های حرام وسخنان شهوت انگیز حرام و جرء گناهان کبیره است . جوانی که علاقه دارد در آتش شهوت نسوزد لاجرم این دستور خداوند را باید گردن نهد .

سود

13– خوب خوابیدن ، اسلام به قدری نسبت به مسائل تربیتی حساس است که دستورات زیادی در رابطه با خواب دارد . جوانان مجرد باید در زمان و مکان و نحوه خوابیدن خود کاملا دقت کنند . وقتی به درون رختخواب بروند که واقعا خوابشان می آید .

 

14 – پرهیز از دوستان آلوده ، بسیاری از انحرافات و جرائم از دوستان ناباب و فاسد سرچشمه می گیرد . دین ، عقل و فطرت انسانی ایجاب می کند انسان در انتخاب دوستان و معاشرت های خود توجه ویژه نماید . در قرآن کریم هم آمده است مجرمین در آتش جهنم آرزو می کنند که ای کاش با فلانی دوستی نمی کرد و تا گرفتار عذاب الهی نمی شدم .

 

نوشته ی حجت الاسلام مسعود صفی یاری

تنظیم:داوودی

 

آخرین نظرات کاربران
ناشناس
مهدی 23کرمان با عرض معذرت متنتون کامل نیست
دوشنبه 22/9/1389-13:50
helella16
ببخشید ولی با ازدواج این مشکل حل میشه... کلی مشکلات دیگه پیدا میشه...
عشق های آنچنانی هم بعد یه مدت فروکش میکنن وای به حال اونایی که فقط بخاطر نیاز شخصی تن به ازدواج بدن.

بهترین راه اینه: "چشم" و "گوش"مون رو کنترل کنیم. اینطوری اخیار خیالات هم دست خودمون میاد.

برای ازدواج باید کیس مناسبی پیدا بشه.
پنج شنبه 29/7/1389-21:51
محمد
به نظر من هیچ چیز مانند پاک کردن خیالهای شهوت انگیز نمی تونه موثر باشه . 
شما وقتی صحنه های تحریک کننده می بینید و به آنها فکر می کنید مسلم است که به آنها گرایش پیدا می کنید . 
یکشنبه 11/7/1389-6:51
علی
در مورد استمنا و راه ترک ان راه حل جدیدی بدهید
جمعه 9/7/1389-15:7
ناشناس
خوب بود ولی همه میتوانند با این مشکل کنار بیایند اول باید خدا رادر نظر بگیریم وبعدکارهایی که میکنیم چون بعدازانجام کار راه برگشتی وجود ندارد خداوند کارهایی که مربوط به خوداوست میبخشد نه کارهایی که مربوط به انسانهاست چون اگر با این همه امکانات نسبت به دوران قدیم وداشتن قران ورسانه ها وتبلیغات د ر مورد دین اسلام وپیامبران واحادیث دیگر جای خلاف وجود ندارد وباید مواظب کارهای خود باشیم باامیدوارزوی سلامتی از درگاه خداوند متعال برای کسانیکه راه خدا پسندانه را انتخاب میکنند
سه شنبه 30/6/1389-0:16
ali alipor
باسلام بر تمام دست اندر کاران این مجموعه، به نظر بنده این مسائل ذکر شده درست است ولی اکنون بیشترین ویا بهتر بگوییم اولین مشکل جامعه ی مااکنون، مشکل جنسی میباشد که امیدوارم مسئو لین کشور بیش از پیش به آن توجهات لازم را مبذول فرمایند.باتشکر فراوان
دوشنبه 29/6/1389-15:21
ناشناس
می خوایم ازدواج کنیم نمی شه می خوایم بی خیالش بشیم بازم نمی شه. موندیم چه کنیم
پنج شنبه 4/6/1389-20:18
azimi0261
چرا ما فراموش میکنیم که : خویشتنداری راه حل عملی برای رفع مشکل همه جوانان نیست . همه می دانند راه حل چیست و از اون فرار می کنند . چرا ؟ حالا امشب شام کمتر بخور....!!!!
جمعه 1/5/1389-18:7
زحل راه شیری
بددددددددددددددددددددددد
جمعه 1/5/1389-13:41
alham
تمام مطالب درسته خوب ولی هیچ نوشته ای نمی توانه به کسی که خودش نخواهد تغییر کنه کمک کنه
پنج شنبه 31/4/1389-13:12
هستی
مطالب خوب بود دمتون گرم این مطالب واسه من یه تلنگری بودکه حواسم بیشتر به خودم باشه اینکه زندگیم چقدر ارزش داره وعمرمو چجوری بگذرونم
چهارشنبه 23/4/1389-16:41
ناشناس
بدنبود
دوشنبه 21/4/1389-14:37
hamed4251
کامل نبود
شنبه 19/4/1389-21:20
ساحل
منکه کم میارم..
پنج شنبه 17/4/1389-16:9
افغان
خوبه نم که نتونستم با این مشکل کنار بیام
چهارشنبه 26/3/1389-19:15
محمدرضا
به نظر من این دلایل خوبه ولی باید زیر ساخت هایی داشته باشد در جامعه ما فقط به حرفها تکیه می شود ولی از عمل خبری نیست پس باید شرایط را برای جوانان فراهم نمود
سه شنبه 25/3/1389-1:50
راضیه
ای بابا.مگه شرایط ازدواج واسه همه فراهمه!هنوز میگی غریزه پشت بندش میارن ازدواج!مگه همه میتونن زود ازدواج کنن!دختری یا خواستگار نداری یا ادم حسابی پیدا نمیشه.پسری باید خونه ماشین و...داشته باشی.وقتی این مشکل مثلا از سنین پایین باهات بوده اینو چی میگید!مگه میشه تو سنین پایین ازدواج کرد!وقتی این مشکل بزرگ سراغت میاد کنترلتو از دست میدی.اصلا قدرت تصمیم گیری نداری.پس یه جوون میل جنسیش چه جوری ارضا شه.اخه اینو خدا به ما داده.مگه میشه راهی غیر از ازدواج وجود نداشته باشه.من که دارم دیوونه میشم.اصلا مقصر کیه.چرا تو این رسانه هیچ بحثی در موردش نیست.چرا راهنماییمون نمیکنن. نکنه هیشکی جوابی واسش نداره!
دوشنبه 17/3/1389-15:29
mehdihai
اخه اینم شد راه اینو بخور اونو نخور واقعا که خنده داره این حرف ها بی فایده است ما فقط داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم!!
جمعه 14/3/1389-2:1
ناشناس
عالی بود
شنبه 18/2/1389-12:34
علی روشن
سلام
واقعا فشار غرایز به جوانان درد آور است -با این همه فراوانی دختر و پسر چرا باید جوانان در اوج نیاز فقط 24ساعته حسرت برطرف کردن نیازهاشونو داشته باشند-آیا خداوند واقعا این را خواسته -آیا واقعا دین این را خواسته-
چهارشنبه 1/2/1389-22:24
ناشناس
بابا من که مخم هنگ کرده
شنبه 15/12/1388-21:59
ناشناس
خیلی سخته ادم توزندگیش گیج بشه واسه رهایی از این گیجی مجبورباشه از همه دل بکنه واسم دعاکنید
دوشنبه 10/12/1388-9:31
bygharareyar
یکی از دلایل این که ما وشما حرف همو درک نمی کنیم اینه که شما از یک بعد به قضیه نگاه میکنید و ما از یه بعد دیگه 
پنج شنبه 6/12/1388-14:55
lllllllllllllllllllll uuuuuuu
ای کاش هر کسی توی دنیا متعلق به شخصی بود و برای همیشه بدون دغدغه و با عشق در کنار هم با کوچولوهاشون که یه روز بزرگ میشن زندگی می کردن
سه شنبه 1/10/1388-23:47
saman
دعا کنید... برای همه...
پنج شنبه 28/8/1388-10:22
صادق
با سلام
من مدت هاست به کمک خدا و اهل بیت با این مشکل کنار اومدم 
پیشنهاد میکنم حداقل یکی از نمازهای یومیه رو تو مسجد بخونید.خیلی تاثیر خوبی داره
موفق باشید
سه شنبه 26/8/1388-8:58
کمال آقا
ببخشید شما در قسمت کار و تلاش گفتین که با توجه به استعداد و علایق خودتون کار آفرینی کنید.
خیلی خنده داره من حاضرم هر کاری توی ایران بکنم ولی سرو کارم به ادارات بیمه و دارایی نیفته. تا چه برسه به خرج و برج های ازدواج!!
چهارشنبه 20/8/1388-21:6
ابو فهد کنانی
حرفهاتون کاملا درست اما کامل نیست به نظر من انسان هرچی پیشرفت کنه اجتماعی تر میشه از طرف دیگه دین ما توسط رسول اکرم به بهترین شکل برای انسانهای هم عصرش توضیح داده شد که مسلمونا تونستن با ایمان و باورشون امپراتوریهای اون زمانو شکست بدن ولی اسلام اونطور که باید نتونسته خودشو تو عصر سرعت تو دل مردم جا بده آخه ما که میدونیم پدر نمیتونه به درستی بچشو بفهمه چطور میخواین یه جون حرفایی که به پدر بزرگ و نیاکانش گفته میشده رو بفهمه و عمل کنه من میگم اشکال توی اسلام نیست مشکل در نحوه ی بیان اونه بعضیا تونستن این نعمت رو درست به نسل بعد منتقل کنن و بعضی ها ...
دوشنبه 4/8/1388-16:9
qaemii
سلام.
مطالبتون رو در این رابطه بیشتر کنید.
اینقدر هم نگید ازدواج آخر سر یکی بدون آمادگی ازدواج میکنه بعد دونفر دیگه هم بدبخت میکنه.
مرسی
پنج شنبه 30/7/1388-15:15
واقعیت
همه این حرفا که همه زدین درسته ولی بریم به اول آفرینش دنیا خدا مردو برای زن آفرید یا زن را برای مرد به احتمال زیاد همتون میدونید. 
واقعیت همیشه تلخ بوده ایی مردان گرامی بیاین یه نگاه به خودمون بندازیم جوری رفتار میکنیم که انگار مردان برای زنان آفریده شده اند این مهمترین دلیلی است که در کشور ما هست و مورد دیگه اگر این امر اختیاری بود که دیگه کسی دنبالش نمیرفت و خدا بازیکنانش در بازی زمین را از دست میداد و در اون موقع به این هم فکر کنید در طول تاریخ مردان بودند که جنگیدن مردانند که ساختمان ها را با دست و خون عرق خود میسازند تا یک خانوم در آن قدم بزند و نظر بدهد..... تنها راه قیامت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد